Koji značaj ima promotivni materijal za firme?
Promotivni materijal za firme predstavlja široku grupu proizvoda personalizovanih nazivom kompanije, logotipom ili sloganom koji se distribuiraju besplatno sa ciljem predstavljanja brenda.
Obično se koriste na sajmovima, događajima, korporativnim svečanostima, ali i kao kreativna marketinška kampanja prilikom promocije novog proizvoda ili usluge.
Istorija promotivnih proizvoda
Kada je tačno nastao promotivni materijal za firme teško je reći. Potreba za promocijom javila se sa Industrijskom revolucijom, odnosno sa razvojem novih proizvodnih procesa koji su izmenili ne samo privredu, već i čitavo društvo.
Ipak, mnogi stručnjaci ističu da su se promotivni pokloni razvili 2 decenije kasnije. Naime, pobeda Georga Washingtona na prvim izborima u Americi 1789. godine podstakla je zanatlije da stvore dugmad sa patriotskim motivom. Ona su prodavana građanima na dan inauguracije kao svojevrsni vid promocije.
Značajan korak u brendiranju dogodio se u 19. veku. Videvši kako deci često ispadaju knjige iz ruku vlasnik štamparije u Ohaju Jasper Meek je došao na ideju da lokalnu prodavnicu cipela poveže sa školama. Uspeo je vlasnika prodavnice da ubedi da uz svaki prodati par cipela deci pokloni ranac sa natpisom „Kupite Cantwell cipele“. Na taj način su promo rančevi sa štampom unapredili poslovanje malog brenda, a deci olakšali nošenje udžbenika do škole.
Potencijalan u ovoj vrsti reklame vrlo brzo je uvideo Henry Beach, Meekov konkurent, te je proširio promotivni materijal za firme, uvevši štampanje na kapama, keceljama, lepezama, zastavicama, kalendarima…
Od tada, pa do današnjih dana, promotivni program ne prestaje da se razvija. Što potvrđuju i statistički podaci. Prema najnovijim istraživanjima prodaja reklamnog materijala poslednjih 10 godina raste po stopi od 2,5 odsto, tako da je prošle godine iznosila oko 24 milijarde dolara.
Zašto treba investirati u promotivni materijal?
Iako živimo u digitalnom svetu promotivni materijal za firme je nezamenjiva reklama.
Nijedno marketing sredstvo nema toliku moć prepoznatljivosti kao promo proizvodi. Za razliku od reklame na TV, u novinama, pa i na bilbordu reklamne proizvode klijenti koriste gotovo svakodnevno, te ih iznova podsećaju na vaše usluge.
Ujedno, pomažu u proširivanju mreže potrošača. Imajte u vidu da promo poklone ne vide samo primaoci, već i ljudi oko njih, dok promotivni kišobrani, majice, shopping torbe i mnoge drugi privlače pažnju i slučajnih prolaznika na ulici. Svoje pozitivno mišljenje korisnici prenose na porodice, prijatelje, kolege podstičući interesovanje kod njih za vaše poslovanje. Čime indirektno utiču na imidž kompanije.
Ono što promotivni materijal za firme izdvaja od drugih reklama jeste dug vek trajanja. I dok su sve ostale vremenski ograničene na zakup oglasnog prostora, brendirani pokloni mogu se koristiti više godina što stvara lojalni odnos pun poverenja.
Kako izabrati promotivni materijal za firme?
Budžet je važan, ali glavnu ulogu ima ciljna grupa. Od njenih karakteristika, starosti, stepena obrazovanja, područja zavisi i odabir proizvoda na koji ćete utisnuti reklamu. Prilikom izbora trebate obratiti pažnju i da li je u pitanju lansiranje novine u vašem poslovanju ili samo promocija već postojećih usluga. Takođe, izbor mora biti određen i godišnjim dobom ako je proizvod sezonskog karaktera.
Veliki izbor promotivnog materijala za firme možete pronaći u bogatoj ponudi kompanije Kairos Birooprema.