Kako izabrati boje promotivnog materijala?
Boje promotivnog materijala imaju važnu ulogu u prepoznatljivosti vaše kompanije.
Bez obzira da li ste tek osnovali firmu ili ste vlasnik dugogodišnjeg poslovanja, reklama ima ključnu ulogu u ostvarivanju uspeha. Ne čudi što je promovisanje brenda važna odluka marketing strategije. Naročito ako se zna da se u savremenom svetu neverovatom brzinom smenjuju ne samo reklamni trendovi, već i interesovanja kupaca.
Ipak, postoji jedan marketinški alat koji je uvek aktuelan i koji uvek ostavlja pozitivan efekat. U pitanju je moderni promotivni materijal. Koliki uticaj ima na poslovanje potvrđuju i statistički podaci. Prema poslednjim studijama 9 od 10 potrošača zapamtilo je naziv kompanije čiji su brendirani poklon dobili. Dok su se 8 od 10 njih nakon toga odlučuili za saradnju upravo sa tom kompanijom.
Međutim, pitanje: “kako efikasno koristiti promotivne proizvode“, ne zavisi samo od izbora pravog. Nemojte da zaboravite da su ljudi vizuelna bića. Što znači da morate uzeti u obzir i izbor boje koje će preovladavati vašim reklamni materijalom. Upravo vam one mogu pomoći da se vaš brend ne samo izdvoji iz mase, već i izgradi jedinstveni identitet koji će klijentima biti vidljiv.
Zbog toga vam Kairos Birooprema daje savete kako da izaberete boje promotivnog materijala.
Izaberite boje promotivnog materijala prema ciljnoj grupi
Baš kao što se reklamni proizvodi razlikuju prema godinama starosti, polu, pa i afinitetima potrošača, tako i njihova boja treba da im odgovara. Imajte u vidu da svaka boja prenosi različite emocije. Samim tim i vaš promotivni materijal nosiće određenu poruku.
Prema mišljenju stručnjaka crvena je najsmelija. Ona se često poredi sa osećajem ljutnje i stresa. Mada, mnogi je smatraju odrazom elegancije i sofisticiranosti. Promotivni pokloni za žene najčešće su ove boje. Jer, ništa bolje ne poručuje: “pogledaj me”, kao crveni reklamni proizvodi.
Zelena boja je sinonim za prirodu. Zato je možete koristiti kada svojom reklamom želite da naglasite ekološku svest ili, pak, za promotivni materijal za ljubitelje sporta i zdravog života.
Plava se, generalno, smatra umirujućom bojom. Pa može biti vrlo efikasna u reklamnim artiklima za relaksaciju i odmor. Takođe, unosi osećaj poverenja, što je posebno važno za promotivni materijal za muškarce, jer se oni teže odlučuju za kupovinu od žena.
Intenzivne boje, poput žute i narandžaste, su simbol zabave i bezbrižnosti. Imaju tendenciju upotrebe u reklamnom materijalu za mlađe generacije. Dok je crna odraz vanvremenske poslovne klasike. Njenim izborom nećete pogrešiti kod saradnika.
Uskladite boje sa vizuelnim identitetom
Svaka kompanija ima svoje zaštitne boje. Prilikom izbora promotivnog materijala vodite računa da su boje na njemu usklađene sa logotipom vašeg brenda. Nikako nemojte da koristite iste nijanse, jer reklama neće biti vidljiva. Čak ni boje iz iste grupe nisu poželjne, jer postoji rizik da štampa deluje poput mrlje na proizvodu. Što kvari utisak o vama i utiče na formiranje negativnog imidža kod klijenata.
Osim vašeg logotipa, obratite pažnju i na vizuelni identitet konkurenata. Posebno ako se odlučite za iste promotivne proizvode. U tom slučaju obavezno upotrebite druge boje kako biste se razlikovali, jer uspeh u marketingu se beleži pamćenjem kod kupaca.
Veliki izbor najpovoljnijeg promotivnog materijala možete pronaći u ponudi kompanije Kairos Birooprema.