Poslovni pokloni – Najbolja promocija brenda!
Poslovni pokloni predstavljaju proizvode koje kompanije dele besplatno sa ciljem promocije svog brenda ili proizvoda i usluga.
Mada nije redak slučaj da se poklanjaju u znak zahvalnosti. Pri čemu brendiranje poklona obavezno obuhvata logotip i ime, a u većini slučajeva i slogan ili atraktivni print.
Zašto su poslovni pokloni toliko važni?
Promotivni pokloni, pre svega, razvijaju dobre odnose sa klijentima. Što pokazuju i statistički podaci. Prema poslednjim istraživanjima 85 odsto ljudi se odlučuje za saradnju sa kompanijom nakon što je od nje dobilo poklon, bez obzira ako to znači napuštanje starih saradnika. Svoje pozitivno mišljenje prenose na porodicu i prijatelje, čime se poboljšava omiljenost brenda.
Zahvaljujući poslovnim poklonima vaša kompanija može postati lider na tržištu. Nemojte da zaboravite da oni čine mobilnu reklamu tako da logotip na njima neće videte samo ciljna grupa, već i ljudi oko njih. Pojedini čak napuštaju unutrašnje okvire, te vidljivost obuhvata i slučajne prolaznike na ulici. Sve ovo doprinosi povećanju prepoznatljivosti brenda. Samim tim i povećanju mreže klijenata i povećanju prodaje.
Međutim, poklanjanje brendiranih predmeta nije namenjeno samo za klijente. Imajte u vidu da promotivni pokloni za zaposlene direktno utiču na uspeh kompanije. Njihovim poklanjanjem motivišete svoje radnike, pa bolji rezultati neće izostati. Sa povećanjem zadovljstva radnika raste i produktivnost. Ujedno, smanjuje se fluktuacija zaposlenih, jer ostaju verni vama.
Šta čini dobar poslovni poklon?
Da bi važili za dobar reklamni materijal poslovni pokloni moraju da ispune nekoliko kriterijuma. Najpre, treba da odgovaraju prilici. Nikako nije poželjno da važnom saradniku ili zaposlenom koji slavi 10 godina rada u vašoj kompaniji poklonite običnu plastičnu ulovku umesto ekskluzivni promotivni program. Zato pre nego što krenete u izbor poklona razmislite o događaju, pa i vrednosti odnosa koji negujete i želite da zadržite sa osobom kojoj ste namenili poklon.
Druga bitna karakteristika na koju morate da obratite pažnju jeste da poklon odgovara primaocu, odnosno njegovim navikama i potrebama. Jedino na taj način možete biti sigurni da će vaš dar koristiti, što je uslov za formiranje dobre slike o vama.
Ukoliko želite da svoj poklon podignete na viši nivo dodajte personalizovano pokovanje. Skupoceni set olovaka upakujte u kutiju za olovke na kojoj je ugraviran vaš logotip, flašu pića stavite u personalizovanu drvenu kutiju ili, jednostavno, iskoristite moć papirne kese sa zanimljivom štampom vizuelnog identiteta svoje kompanije.
Stručnjaci savetuju da poslovne poklone posmatrate kao ambasadore vašeg brenda. Počev od podizanja ekološke svesti, preko ravnopravnosti polova, pa do zalaganja za zdrav život – njima prenosite poruku potrošačima, što je dodatni razlog da vodite računa o izboru.
Kada je pravi trenutak za poslovni poklon?
Pogrešno je mišljenje da poslovne poklone treba poklanjati samo za novogodišnje praznike, 8. mart ili proslave firmi. Nagrada zaposlenom za zalaganje, potpisivanje važne saradnje, pa i podsećanje klijenata na vaše poslovanje, samo su neke od situacija u kojima je preporučljiva upotreba bredniranih poklona, dok su obavezni deo sajmova i u marketing kampanjama.
Različiti poslovni pokloni čekaju vas u bogatoj ponudi kompanije Kairos Birooprema.